Q&A
Dekontaminacja lakieru to proces usuwania z powierzchni lakieru osadów metalicznych, przemysłowych, smoły, asfaltu oraz różnych żywic i soków drzewnych. Składa się z kilku etapów, a przed ich rozpoczęciem samochód musi być dokładnie umyty i wysuszony, by łatwiej dostrzec zabrudzenia. Samochód myje się przy użyciu piany aktywnej i szamponu, a następnie suszy ręcznikiem z mikrofibry.
Pierwszym etapem dekontaminacji jest deironizacja, która polega na usunięciu metalicznych zanieczyszczeń, głównie pyłu z klocków hamulcowych znajdującego się na felgach. Proces ten wymaga spryskania felg i karoserii specjalnym preparatem. Po kilku minutach preparat należy „poruszyć” pędzelkiem i dokładnie spłukać wodą.
Jeśli po deironizacji na lakierze wciąż pozostają zabrudzenia, nawet niewidoczne gołym okiem, przechodzi się do glinkowania. Glinkowanie sprawia, że woda zacznie swobodnie spływać z karoserii, a nowe zanieczyszczenia trudniej będą się przyczepiać do karoserii. Na koniec zabiegu należy jeszcze raz umyć samochód. Tak przygotowany lakier jest gotowy do nałożenia wosku lub przeprowadzenia korekty lakieru.